• تلفن: 09169400446
  • ایمیل: info@vokalayemelal.ir
  • ساعات کاری: 21:00-17:00 و 13:00-09:00

برندسازی و برندینگ

  • خانه
  • /
  • برندسازی و برندینگ

برندینگ، فرآیندی است که در طی آن به جایگاه احساسی و عاطفی یک محصول یا خدمت افزوده می‌گردد، بدین وسیله ارزش آن برای مشتریان و سایر ذی نفعان افزایش می‌یابد. برند یک احساس کاملا باطنی است زیرا همه ما به رغم نهایت کوشش خود برای منطقی بودن ، موجودات احساسی هستیم . مهمتر اینکه این حس به برند توسط مردم و مشتریان ساخته می شود و نه از سوی شرکت و سازمان ها. ما نمی توانیم آنرا بوجود آوریم فقط می توانیم آنرا مدیریت و هدایت کنیم. در دنیای امروز كه بازارهای آن مملو از محصولاتی است كه از لحاظ فیزیكی تفاوت چندانی با یكدیگر ندارند خلق شخصیت مناسب برای یك نام تجاری، می‌تواند تمایز چشمگیری را ایجاد كند . هر نام تجاری، شخصیت خاص خود را دارد که یک مزیت رقابتی در بازار به شما می دهد. نام تجاری یک راه برای جذب مشتریان جدید است. شما می توانید با تشکیل یک واحد هر چند کوچک در مجموعه خود و با کمک از مشاوره ای متخصص مسیر درستی در جهت توسعه برند طی نمائید که پایانش ذهن مخاطب هدف شماست.

بسته های جامع برندینگ خانه وکلای ملل به همراه تعرفه ها

به عقیده بزرگان عرصه برندسازی یا برندینگ، برندسازی یا برندینگ حاصل پیام‌ها و گزارش‌های رسانه هاست. هر قدر تعداد این پیام‌ها بیشتر و محتوای آن‌ها مطلوب تر باشد، نام تجاری قوی تر خواهد شد. برندینگ دانشی است که با برتری دادن به یک برند (Brand)  باعث افزایش اعتبار و شهرت آن برند در بازار رقابت میشود، اعتبار و شهرت یک برند به طور مستقیم می تواند منجر به فروش بیشتر و قیمت گرانتر محصولات وخدمات شود، به زبان دیگر  برندسازی روش هوشمندانه تجارت و تولید ثروت است.

برندینگ چیزی بیش از ایجاد یک نام یا لوگوی خاص و زیبا برای یک مخصول یا خدمت است، برندسازی مسیری است که به واسطه آن مشتریان، محصولات و خدمات یک شرکت را درک و تجربه می کنند.

برندسازی ایجاد تمایزی منحصر بفرد است که برای مشتریان، کارکنان و مدیران سازمان اهمیت زیادی دارد. داشتن یک برند قدرتمند سبب می شود هزینه های یک شرکت به واسطه جلوگیری از سرمایه گذاری های نامناسب و بی هدف به طور کاملا محسوسی کاهش پیدا کنند.

سودآوری به واسطه جذب مشتریانی وفادار به طور چشم گیری افزایش پیدا می کند و از همه مهمتر برند یک شرکت تبدیل به دارایی ناملموس برای سازمان می شود که ارزش آن می تواند بیش از مجموع ارزش تمامی دارایی های فیزیکی آن سازمان باشد. کارآفرینی و راه اندازی یک کسب و کار بدون تفکر برندینگ و محوریت برند برای آن یک اشتباه نابخشودنی در تجارت است!

از جمله­ ی دلایل مهم برندسازی در نزد سازمان ها، تمایل به رهبر بودن، پیشی گرفتن در صحنه­ ی رقابت و دسترسی کارمندان به بهترین امکانات به منظور دست یابی به مشتریان کم هزینه تر می­ باشد، منظور از مشتریان کم هزینه تر این است که در صورتی که مشتری با برند سازمان آشنا باشد و احساس مناسبی نسبت به آن داشته باشد، سازمان هزینه تبلیغات، زمان و… کمتری برای تبدیل وی به یک مشتری بالقوه یا وفادار متحمل خواهد شد.

ضرورت برندسازی یا برندینگ  (Branding)

ضرورت داشتن برند از این روست که با توجه به حرکت جوامع مصرفی به سمت‌ مدگرایی، در اختیار داشتن برند (Brand) یا نام‌های تجاری معتبر یکی از راهکارهای ایجاد تمایز و شخصیت به شمار می رود. اهمیت برند برای مشتری بواسطه ی دانش مشتری از برند ایجاد می شود، که بواسطه تعدادی از عوامل ناشی می شود، اما شاید دو مورد زیر مهم ترین آنها باشند:

عمق برند؛ یا به عبارتی اولویت ذهنی مشتری در انتخاب برند در میان سایر برند های مشابه، بطور مثال بسیار از افراد پس از شنیدن کلمه نوشابه در ذهنشان بلافاصله Coca Cola تداعی می شود.

گستردگی برند؛ هرچه رابطه مشتری با برند پیچیده تر باشد یا به عبارتی توسط تنوع تعاملات برند در ذهن بیشتر باشد، فرصت ساخت وفاداری بلندمدت بیشتر است. همانند شرکت هایی چون گوگل و آمازون.

انواع برندسازی یا برندینگ  (Branding)

تاکنون دسته بندی های مختلفی از انواع برندسازی توسط اساتید این حوزه ارائه شده است و اگر بخواهیم برجسته ترین نوع این دسته بندی ها را برشماریم به شرح زیر است:

برندسازی مشارکتی یا Co-Branding : مشارکت با برندی دیگر جهت دست­یابی به هدف

برندسازی دیجیتال: وب سایت، رسانه­ های اجتماعی، بهینه سازی موتور جستجو، استفاده از وب برای تجارت

برندسازی شخصی: روش­ هر فرد برای ایجاد اعتبار و شهرت برای خودش

برندسازی اجتماعی: برندتان را با یک نیت خیر خواهانه همسو کنید؛ یا مسئولیت اجتماعی شرکت

برندسازی کشوری: تلاش برای جذب توریست و کسب و کار

خانه وکلای ملل در راستای برندینگ و برندسازی محصولات یا کسب و کار شما خدمات خود را در قالب بسته های برندینگ از پیش تعریف شده ارائه و سپس با توجه به شرایط خاص هر متقاضی، نسبت به خصوصی سازی بسته برندینگ برای همان متقاضی اقدام می نماید. بطور کلی خدمات برندینگ خانه وکلای ملل به شرح ذیل است:

شناسایی مخاطبین و بازار برند به صورت آماری و تحلیلی

معرفی صحیح و دقیق خدمات و قابلیت های سازمان به مشتریان

انتخاب نام و طراحی نشان تجاری متناسب با هویت برند

طراحی و تحلیل شعار، شخصیت و رنگ سازمانی برند

شناخت بازارهای هدف جانبی برند جهت تکمیل فرآیند عرضه و بازاریابی

تجزیه و تحلیل میزان فروش احتمالی برند در بازه های زمانی مشخص

ارائه راهکارهای به روز و تبلیغات هدفمند در حوزه معرفی برند در بازار

تحلیل رقبای برند و ارائه راهکارهای مناسب جهت برتری نسبت به رقبا

تهیه و تنظیم گزارش های آماری جهت کارشناسی پیشروی فرایند برند سازی

طراحی و برگزاری رویدادها و اسپانسرینگ هدفمند برای مخاطبین

بسته های جامع برندینگ خانه وکلای ملل به همراه تعرفه ها

شماره تماس مستقیم مشاوره برندینگ خانه وکلای ملل : 09361902266 و 09169400446